Dykkeruddannelsen på Læsø Efterskole

Dyk ned i en verden af eventyr med vores PADI-certificerede dykkerprogrammer. Læsø Efterskole tilbyder en spændende dykkeruddannelse, der fører til certificeringer i PADI Open Water, Advanced Open Water og Rescue Diver. Vores uddannelse er designet til at give dig ikke blot færdighederne til at udforske havets undere, men også den viden og erfaring, der skal til for at blive en ansvarlig og selvsikker dykker.

Undervejs arbejder vi med både teoretiske emner og praktiske aktiviteter, der samtidig beriger dig med grundlæggende viden om havbiologi, fx når vi planter ålegræs.

Din vej til certificering

Certificering foregår i valgfagsperioder i efteråret og foråret, hvor vores program er struktureret i trin, der gradvist bygger dine færdigheder op. Du starter med teoretisk viden, lærer om dykkerudstyr og sikkerhedsprocedurer og bevæger dig herefter til praktisk undervisning, hvor vi starter sikkert på det lave vand i svømmehallen, efterfulgt af nogle spændende åbentvandsdyk med rig mulighed for praktisk erfaring.

Med vores erfarne instruktører ved din side vil du føle dig tryg gennem hele dit dybdegående uddannelsesforløb.

Men hvorfor på Læsø?

Kort sagt har Læsø alle kortene på hånden når det kommer til dykning på åbent hav.

• Erfarne instruktører: Vores instruktørteam består af passionerede PADI-certificerede instruktører, der vil guide dig gennem hvert trin i processen.
  • Praktisk erfaring: Vi tror på læring gennem erfaring. Du vil tilbringe mange timer under vandet, hvor du kan anvende din viden i praksis.
  • Enestående omgivelser: Læsø er kendt for sin mange historiske strandinger, og hvem ved, måske har vi ikke fundet dem alle?

Hvad skal jeg vælge?

Muligheden for at tage noget unikt med tilbage fra Læsø er mange. Der er dykkerforløb for enhver:

Som en del af profilen “På Havet” vil man kunne blive introduceret til det våde element med dykkerbrillerne på. Dette med en kort teoretisk introduktion og dyk i bassin og åbent hav.

Det er som valgfag der udbydes nedenstående certificeringer. Disse kræver forbydelse og forberedelse, men man kan deltage som uerfaren dykker.

En helt naturlig del af at være under vand er, at man begiver sig ud til nye planter og dyr. Disse skal respekteres og man opholder sig samtidigt i et element hvor der gælder andre regler. Vi viser naturen respekt ved at plante ålegræs og samle skrald  hvis vi ser noget.

For at oprette dykkercertificeringshold skal der være mindst 3 deltagere.

Open Water Certificat inkl. materialer:

• 900,-

Advanced Open Water certificat inkl. materialer:

• 500,-

Rescue Diver certificat inkl materialer:

• 500,-

Kom i gang

Læs mere om vores andre valgfag