Golfkørekortet på Læsø Seaside

Hvis du ikke vidste det før skal jeg sige dig, at Læsø byder på mange ret gode oplevelser. En af dem er vores fantastiske Seaside Golfbane, der med sine ca. 6 km giver god anledning til frisk luft, fuglekvidder og havduft. Læsø Efterskole kan derfor tilbyde mange gode banemeter og tilstødende golfkørekort, hvis man vælger at spille golf om efteråret eller foråret. Valgfaget tilrettelægges med henblik på at tilegne sig golfkørekortet og samtidigt kende til forskellige spilleformer, de lokale regler og DGU’s regler.

I forløbet vil der arbejdes med den kendte træner Colin Smith (træner for Søren Kjeldsen), der, med sine50-årige professionelle karriere, må siges at være en af de bedste til posten.

Hvad betyder det i hverdagen?

Men hvorfor på Læsø?

Uden at sige for meget har vi en veletableret golfklub med mange gode personer på Læsø.  Vores bane er kendt som en af de smukkeste Seaside baner i landet, og vores trænerkompetencer overstiger stort set alle i landet, så der er ingen undskyldning.

Erfaren instruktør: Colin Smith må siges at være en legende indenfor dansk Golf. Han kan med sin lange erfaring og skønne karakter gøre oplevelsen god for alle på banen.

Praktisk erfaring: Ved erhvervelse af golfkørekortet i efteråret har man mulighed for at benytte Læsø Seaside Golfbanes 18-huls bane resten af året til en særdeles fordelagtig pris.

Enestående omgivelser: Ikke nok med at man får den bedste træner – Man får også den smukkeste udsigt. Flere af hullerne er med blik over havet norden for øen, mens andre huller begiver sig ind i den omkringliggende birkeskov.

Hvad skal jeg vælge?

Muligheden for at tage noget unikt med tilbage fra Læsø er mange. Dette er hvad vi tilbyder med golf:

Som en del af profilen “I Hede og Enge” kan vi komme til at prøve kræfter med Læsø Seaside Golfbane par 3 bane, putting green og driving range. De mest basale elementer i golfens verden.

Golfkørekortet kan udbydes i efteråret og foråret. For optimalt udbytte anbefales efterårsperioden, da man ved kurset får medlemskab til Læsø Seaside Golfklub i hele efterskoleåret.

Praktisk undervisning afholdes af Colin Smith, mens certifikatets teoretiske indhold afholdes på efterskolen, som studiegruppe med tilknyttet underviser.

Derudover er der aktiv øvetid på Golfbanen, hvor man afprøver indøvet teori og undervisning.

Du vil, i valgfaget, blive introduceret til forskellige spilleformer som fx. stableford, slagspil, hulspil, foursome, bestball og Texas-scamble.

Golf er fortsat en gentleman-sport, med respekt og ærlighed for spillet. Den skal vi selvfølgelig tage del i. Det vil derfor være et grundlæggende krav, at man respekterer Golfklubbens regler om etikette og påklædning.

mindst 2 og højst 5 deltagere på et hold

Der kan oprettes flere hold pr. periode, ved interesse.

Certificat: Golfkørekort incl. medlemsskab i skoleåret

400,-

Kom i gang

Start rejse på Læsø efterskole ved at tilmelde dig som elev. Har du spørgsmål sidder vi altid klar til at besvare dine e-mails.

Læs mere om vores andre valgfag