Her finder du nyheder vedrørende Læsø Efterskole

13. og 14. April, 2024

Besøgsdage på Læsø Efterskole kl. 13-15.

Vi åbner dørene op og inviterer dig og din familie indenfor til besøgsdage den 13. og 14. april 2024, kl. 13-15.
På programmet er en guidet rundvisning på skolen og der kan stilles spørgsmål til vores profiler og valgfag. Er du til ridning på islandske heste er der også mulighed for at besøge Krogbækgaard som er skolens samarbejdspartner.

Tilmelding til: administration@laesoe-efterskole.dk

4.-7. April, 2024

Læsø Efterskole vil til april være repræsenteret på Ice Horse Festival  i Herning. Her vil vi stå sammen med Lasse Grønberg fra Krogbækgaard Ridecenter. Så hvis I endnu ikke har en plads på en efterskole med ridning i centrum, så kom og hør om det nye samarbejde med Læsø Efterskole. Kig også gerne på vores side her: https://www.laesoe-efterskole.dk/ridning/

29. Marts, 2024

Åbent Hus på Læsø Efterskole kl. 11-13.

Tag familien under armen og besøg os på vores adresse – Østerbyvejen 8A, 9940 Læsø. Bestyrelsen byder velkommen i efterskolens lokaler, hvor man kan se og høre om Læsø Efterskole, og få en præsentation af vores fine lokaler.

30. Marts, 2024

Generalforsamling for Læsø Efterskole kl. 10-12. Østerbyvejen 8A, 9940 Læsø.

Der vil være kaffe og kage til fremmødte fra Læsø Efterskoles Skolekreds.

Februar, 2024

Hele landes Efterskolemesser er nu vel overstået med Læsø Efterskole repræsenteret!

Det har været en helt igennem fantastisk oplevelse, og vi står nu med 139 yderligere modtagere af vores nyhedsbreve. Det betyder også, at der snarest vil blive trukket to vindere af et gavekort fra Guesthouse Læsø!

Januar, 2024

Besøgsdagene er vel overstået, og der arbejdes nu på landets messer. Kom og besøg os på:

• Silkeborg: Jysk Arena d. 20. – 21. januar
  • Roskilde: Roskilde Kongrescenter 27. – 28. januar
  • Aabenraa: Sønderjyllandshallen 3. – 4. februar
  • Aalborg: Aalborg Kultur- og Kongrescenter 10. – 11. februar
  • Odense: Odense Congress Center 24. – 25. februar

Alle dage fra kl. 10 – 16

Oktober, 2023

Besøgsdatoerne for resten af 2023 er fastlagt til 11/11, 25/11 og 9/12. Du kan læse mere og tilmelde dig lige her.

September, 2023

Efterskolernes Dag
I weekenden d. 23. og 24. september blev der afholdt Efterskolernes dag på Læsø Efterskole. Du kan se mere fra arrangementet oå vores Facebook side her

Møde ved Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Den 21. september var en gruppe repræsentanter fra Læsø Efterskoles til møde i København, hvor der blev skrevet under på dokumenter, som officielt verificerede dem som initiativgruppe for skolen. Dermed blev processen med sagsbehandlingen for endelig oprettelse af Læsø Efterskole også igangsat.

Læsø Efterskole får plads i Nordjyskes Efterskoletillæg på side 6-8

Februar, 2023

Logokonkurrence

November, 2022

Besøg på Ranum Efterskole College

Bestyrelsen har været på deres første ekskursion, hørt deres første oplæg og afholdt deres første bestyrelsesmøde på Ranum Efterskole College.

Der blev vist rundt på skolen af Forstander Olav Storm Johannsen, som efterfølgende deltog i inspirationsmøde vedr. tanker ud i spejderbevægelsen og senere den videre snak i bestyrelsen.

Da Olav har stået som forstander og medstifter af Ranum Efterskole siden 2004, som i dag huser over 500 efterskoleelever, og samtidig var ildsjæl i den indledende idégruppe, har vi bedt ham om at være sparringspartner i den nuværende opstartsprocess.

Mødet satte bl.a. skub i drøftelser om eksisterende og kommende økonomi, lokaler, værdigrundlag, skole- og kommunesamarbejde.