To-ugers skema

Vi ved godt, at vi som en ø-efterskole er lokaliseret lidt væk fra resten af Danmark. Derfor er hverdagen på Læsø Efterskole struktureret således, at vi arbejder med et to-ugers skema i stedet for et standard ugeskema. Derved mindskes rejsemængden, og derfor også den samlede rejsetid for vores elever.

Vil det så sige du skal gå i skole hele weekenden?

Det korte svar er nej. Der skal selvfølgelig også være plads til at nyde weekenden, have det sjovt og bruge noget fritid med kammeraterne. Derfor vil der være en smule undervisning de weekender du er på skolen, men den største del af weekendundervisningen vil være fokuseret på profilfagene, som du selv vælger.

Herunder kan du se, hvordan et to-ugers skema kan se ud:

Uge A forløber som en helt normal uge, ligesom de fleste vil være vant til. Hvor weekenden er præget af ekstra god plads, elevernes valgte profiler og undervisning ude af huset.

I uge B ser du den efterfølgende uge, bestående af 3,5 dages normal undervisning, efterfulgt af en god lang weekend.

En weekend er ikke dobbelt så lang som vi er vant til, da vores skema i almindelighed er meget luftigt, fordi onsdag og lørdag i uge A i forvejen er uden bogligt indhold.