Hverdagen

Vi mener, at måltiderne er centrale for fællesskabet og de er derfor obligatoriske for alle elever. Vi tilstræber, at kontaktlærerne spiser sammen med deres kontaktgruppe. På skolen serveres der dagligt morgenmad, formiddagsforfriskning, frokost, eftermiddagsforfriskning, aftensmad og aften forfriskning.

Fritiden kan anvendes på skolen eller i det lokale foreningsliv, hvor der er kultur- og sportsfaciliteter. På skolen medvirker vi aktivt til at introducere fritidsinteresser til eleverne.

Ø-livet

Som elev på Læsø Efterskole bliver du øbo for et år. Livet på øen kan skille sig lidt ud fra hvad du er vant til. Det er mindre hektisk, og der er tid til fordybelse og tid til at lære dig selv og dine ny kammerater at kende. Samtidig er der masser af plads. Plads til udfoldelse og til de lidt vildere aktiviteter i Læsøs landskaber.

Til trods for havet der adskiller os fra resten af landet, er man dog aldrig mere end et par timer fra Frederikshavn på fastlandet.