Priser

Hvad koster et år på Læsø Efterskole?

Her på siden kan du læse mere om vores priser, statsstøtte og bruge vores prisberegner til at se hvad opholdet koster for netop dit barn.

Elevbetaling

Prisen for et år på Læsø Efterskole er 2750 kr. /uge.

Fra dette beløb skal trækkes statsstøtten, som jeres husstand er berettiget til.

Statsstøtte

Alle er berettiget til statsstøtte til et efterskoleophold. Hvor meget statsstøtten udgør, bestemmes af forældrenes indkomst, som fratrækkes ugeprisen. Støtten tager udgangspunkt i hustandsindkomsten to år før skolestart på efterskolen. Det er altså skatteåret 2022, der danner grundlag for støtten for skoleåret 2024/2025.

Herunder kan du se hvad statsstøtten er for din husstand for skoleåret 2024/2025, og udregne prisen for jeres barn:

Skolepenge betales i 12 rater. Første rate forfalder den 1. juni og den sidste rate opkræves 1. maj.

Ved afbrydelse af efterskoleophold før skoleårets afslutning opkræves 8.000 kr. i gebyr.

Depositum opkræves med første rate og anvendes til erstatning af inventar, bøger, nøgle mv.

Restdepositum betales tilbage efter endt skoleår.

Du kan læse mere om mulighederne for økonomisk støtte her.

Kontakt os

Hvis du er i tvivl om noget, eller har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på info@laesoe-efterskole.dk

Vi sidder klar til at hjælpe.