Ridning på islandske heste

Ridning på Islandske Heste

Er du klar på et år fyldt med heste, sjov læring og masser af ridning? Så er du landet det helt rigtige sted! Velkommen til Læsø Efterskole, kan du fordybe dig i praktisk og teoretisk undervisning om heste og ridning i fantastiske omgivelser.

Hos vores samarbejdspartner på Krogbækgaard, får du mulighed for at udvikle din viden og kompetencer inden for en bred vifte af områder. Vi dækker alt, lige fra avl og håndtering af unge heste til tilridning og gangsætning, samt vedvarende træning af erfarne turheste.

Dette åbner op for et alsidigt og lærerigt forløb, hvor du kan deltage i de aspekter, du er klar til, og gradvist udvikle dine færdigheder.

Den store fordel ved samarbejdet med Krogbækgaard, er den unikke mulighed for at dygtiggøre dig på gårdens heste.

For at blive en god rytter er det vigtigt at lære at tilpasse sig hesten, man arbejder med, både i forhold til gangarter og temperament. Med over 100 heste på gården, er der derfor rig mulighed for at udvikle dig på alle områder.

Vi skal selvfølgelig også ud at ride, og udforske Læsøs smukke natur fra hesteryg.

Mod nord venter Plantagen med mange gode ridestier, mens  ‘Rønnerne’ mod syd, lige ved Krogbækgaard, er et stort, fredet areal med et rigt dyre- og planteliv.

Det er her, gårdens unge heste græsser fra april til oktober.

Når vi tilser hestene i Rønnerne får du også erfaring med at ride i flok og blandt løse heste. Samtidig lærer du også at tage dig af dyr på store græsarealer, a
lt sammen mens man kan lære den unikke natur at kende.

I selve undervisningen dækker vi en bred vifte af temaer, lige fra dressur og stævneridning til at ride med håndhest, træne de unge heste og aflæse hestens kropssprog.

Vores elever får desuden lov at have indflydelse på, hvilke af de mange spændende temaer vi fokuserer på i løbet af året.

Den primære underviser bliver Lasse Grønbjerg Jensen, som er indehaver af Krogbækgaard.
Lasse er uddannet FEIF Level 1-instruktør og unghestetræner ved Dansk Islandshesteforening.

Lasse driver Krogbækgaard sammen med sin kæreste, Katrine, som vil være blandt de andre undervisere, der lejlighedsvis vil være med på linjen.

Katrine har selv stor erfaring med gangartstræning og undervisning